Klein Zundert

Datum Route Chauffeur
Klein Zundert

Broekhoven, van

Robby

Uitrijroute Finale Afstand Wegkapitein
Heimolen Wouwse Tol 81 Lugger Joe
Ritinformatie / verslag

Deze dag reden we een aangepaste route "Klein Zundert". De aanpassing zit 'm in het schrappen van het traject Nederheide-Rozevendreef waar we structureel de rijbaan gebruikten en niet het verplichte fietspad, vanwege de tegenliggers en ook nog een onoverzichtelijke bocht. Om de route niet al te kort te maken is daarom een nieuwe lus bedacht tussen Sprundel en Schijf.

Met z'n 25-en vertrekken we in toch wel tegenvallende, koude omstandigheden. Wat later duiken toch weer de van de Waterings op dus brengt dat het totaal op 27. Robby van Broekhoven rijdt vandaag met de bus, vergezelt van dochter Bente. Er was naar  verluidt vandaag het e.e.a. aan pechgevallen dus wellicht heeft ze nog kunnen assisteren.

Jo Lugger is vandaag voor het eerst wegkapitein en geeft prompt al voor de start toestemming voor een sanitaire  stop! Gelukkig was er later i.v.m. een pechgeval reden om te stoppen dus dat kwam allemaal weer goed.

Jo reed vandaag samen met Bas de meeste kilometers op kop. Overigens om maar meteen een misverstand in de kiem te smoren: wegkapitein betekent niet standaard dat je dan ook op kop rijdt, maar dat kan ook het 2e of 3e wiel zijn zolang je maar duidelijk je aanwijzingen kunt geven. Richting Sprundel nam ik zelf over van Jo en dat was ook wel handig omdat ik zelf de nieuwe lus had bedacht. Ook Bas lichtte ik nog in hoe we zouden rijden dus het was allemaal geregeld dacht ik. Toen we bij de rotonde de N638 weer oostelijk richting Zundert gingen rijden was er een hoop geroep dat we toch rechtdoor naar  Schijf moesten? Zo rijden we dus al jaren maar nu dus niet meer. Er ligt op de Zundertseweg aan beide zijden een mooi macadam fietspad totdat we weer rechtsaf de Schijfsebaan op reden. Die leidde ons tot bekende weg in Schijf waar we bij het kruispunt bij de  kerk linksaf zouden slaan. Die had Bas nou net niet helemaal door en reed het kruispunt over om daarna links aan te houden. De moraal: zelfs Bas kan last hebben van tunnelvisie!

Op de Hoeksestraat vanuit Schijf naar de Achtmaalsebaan rijdt Rene van Dongen (naar mij later blijkt) lek. Ik rijdt op dat moment vooraan en krijg de indruk dat men gaat staan wachten op de bus die toch de route blijkt te hebben gemist. Uiteindelijk verschijnt Robby weer met de bus zodat Rene z'n band kan vervangen. 

We rijden via Horendonck en Nispen terug om onze finales te rijden.

Bij de A is vandaag Niels als eerste voor Charl en Daan over de streep. Rene Been is teruggekeerd bij de A en wordt 4e voor Lars die ook progessie maakt en als 5e eindigt.

De B is kilometers lang een gesloten groep die in een goed tempo naar de streep koerst. Zoals de  afgelopen weken let ik wat extra op of onze oudere leden ook mee kunnen en dat gaat goed. Reden om 's wat meer voorin mee te doen. Vooral Machiel doet erg veel kopwerk. John weet zich vandaag kilometers lang te bedwingen totdat ik hem onopvallend insein dat ie mijn wiel moet pakken. Eens kijken of ik hard kan wegspringen in de chicane met wind op kop. Voor mijn gevoel lukt dat ook wel, John in m'n wiel maar snel zie ik ook Machiel en de rest weer aansluiten. Goede benen die Machiel en ondanks dat ik niet hard genoeg wegrij merk ik toch weer verbetering. 

Dus doe ik nu ook maar wat meer actief mee in de strijd om de overwinning. Cor trekt nog even door op kop en ook Bas lijkt even weg te springen. Op iets van 500 meter doet Niels Pelle nog een poging waarna Joop, Jo, Walter, Frank, Machiel en ik (er iets achter) nog over blijven. Ik rij het gat naar Walter dicht en hou dan te lang even de benen stil zodat uiteindelijk de resterende 4 om de overwinning strijden die ook vandaag weer voor Frank is. Kort na de eersten rijden ook de gelosten over de streep.

Na de koffie nog even met de  ritcommissie de komende grotere activiteiten doorgenomen en taken verdeeld. Ik doel dan op de voorgenomen Ardennenrit op 11 juni en de Dammentocht (237 km!) op 25 juni. Binnenkort meer informatie hierover. Verder is alweer gesproken over nieuwe ritten die we in 2024 willen rijden. 

Reinier Goosens

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer